![](https://res.cloudinary.com/gjerde-byhring/image/upload/d_standard_placeholder.png,f_auto,q_auto/v1702303091/g_OrmXfMpz_OrmXfMpz_1)
BLIZZAK SPIKE 3
VINTERDEKK PERSONBIL / SUV/ 4X4
Premium-piggdekket Blizzak Spike 3 kombinerer Bridgestones avanserte teknologi og erfaring, og leverer klassens beste bremseevne på is, nøyaktig håndtering på snø, og forbedret kontroll ved vinterforhold.
- Best i klassen på bremsing og veigrep på is 1
- Forbedret kontroll og presise kjøreegenskaper på snø 2
- Overlegen levetid 3
![](https://res.cloudinary.com/gjerde-byhring/image/upload/d_standard_placeholder.png,f_auto,q_auto/v1702301674/g_g3p6Fi7L_g3p6Fi7L_1)
![](https://res.cloudinary.com/gjerde-byhring/image/upload/d_standard_placeholder.png,f_auto,q_auto/v1702301727/g_gxr9TTj6_gxr9TTj6_1)
TEKNISKE EGENSKAPER OG FORDELER
![](https://res.cloudinary.com/gjerde-byhring/image/upload/d_standard_placeholder.png,f_auto,q_auto/v1702301950/g_QQ7xHB4B_QQ7xHB4B_1)
NYTT MØNSTERDESIGN MED 35 % FLERE PIGGER
FOR BEDRE YTELSE PÅ IS
Ekstreme vinterforhold krever piggdekk. Med 35 % flere pigger enn forgjengeren er Bridgestone Blizzak Spike 3 perfekt for sjåfører som vil ha full kontroll ved utfordrende og uforutsigbare vinterforhold.
SAMMENHENGENDE V-BLOKK I MIDTEN
FOR BEDRE VEIGREP OG BREMSING
Bridgestone Blizzak Spike 3 har en sammenhengende V-blokk i midten som maksimerer rilletettheten, for å maksimere veigrep og bremsing på snø, og skaper overlegne kjøreegenskaper på vinterføre. Den forbedrede kontrollen og håndteringen er forbedret med 4 % sammenlignet med forgjengeren. 2
![](https://res.cloudinary.com/gjerde-byhring/image/upload/d_standard_placeholder.png,f_auto,q_auto/v1702302317/g_QkUisLMv_QkUisLMv_1)
![](https://res.cloudinary.com/gjerde-byhring/image/upload/d_standard_placeholder.png,f_auto,q_auto/v1702302352/g_CHNPWiGU_CHNPWiGU_1)
KOMBINASJON AV 2D-RILLER OG 3D-RILLER
FOR OPTIMALT VEIGREP OG BREMSEYTELSE
Blizzak Spike 3 har en kombinasjon av 2D-riller i midten og 3D-riller på sidene, for pålitelig veigrep og bremsing på snø og is.
DE SKARPE KANTENE PÅ SIKK-SAKK-SPORET
FORBEDRER GREPET PÅ SNØDEKTE VEIER
De forbedrede skarpe kantene på Blizzak Spike 3s sikk-sakk-spor forbedrer grepet mellom snøen i sporene og snøen på veien.
![](https://res.cloudinary.com/gjerde-byhring/image/upload/d_standard_placeholder.png,f_auto,q_auto/v1702302620/g_vo2LAUpP_vo2LAUpP_1)
![](https://res.cloudinary.com/gjerde-byhring/image/upload/d_standard_placeholder.png,f_auto,q_auto/v1702302664/g_6tMpX39q_6tMpX39q_1)
BREDERE TVERRGÅENDE SPOR
FOR BEDRE DRENERING OG VEIGREP PÅ SNØ
Bridgestone Blizzak Spike 3s bredere tverrgående spor sikrer bedre vanndrenering og snøgrep på is-, sludd- og snødekte veier, og sørger for en mer behagelig kjøreopplevelse.
NYTT PIGGDESIGN I WOLFRAMKARBID
MAKSIMERER LOKALT KONTAKTTRYKK
Det nye piggdesignet og det forbedrede mønsteret, som øker antall pigger med 35 %, fører sammen til bedre ytelser på is.
![](https://res.cloudinary.com/gjerde-byhring/image/upload/d_standard_placeholder.png,f_auto,q_auto/v1702302784/g_ayODY9jQ_ayODY9jQ_1)
![](https://res.cloudinary.com/gjerde-byhring/image/upload/d_standard_placeholder.png,f_auto,q_auto/v1702302850/g_AMXgaMu4_AMXgaMu4_1)
ALUMINIUMSKJERNE MED REDUSERT VEKT
FOR MINIMAL VEISLITASJE
Bridgestone Blizzak Spike 3 har minimal veislitasje takket være aluminiumskjernen som reduserer dekkets vekt.
NY FORM MED RUND KANT
FORBEDRER GREPET PÅ IS
Bridgestone Blizzak 3 minimerer produksjonen av ispulver med sin nye kjerneform med en rund kant som sørger for et optimalt grep på is.
![](https://res.cloudinary.com/gjerde-byhring/image/upload/d_standard_placeholder.png,f_auto,q_auto/v1702302922/g_PUX6Suw0_PUX6Suw0_1)
![](https://res.cloudinary.com/gjerde-byhring/image/upload/d_standard_placeholder.png,f_auto,q_auto/v1702302946/g_hAS3Fn1M_hAS3Fn1M_1)
NY POLYMER BRUKT I GUMMIBLANDINGEN
FOR BEDRE EGENSKAPER PÅ IS OG VÅT VEIBANE
Blizzak Spike 3 integrerer en ny polymer i dekkets gummiblanding som sørger for bedre silikafordeling og forbedrer egenskapene på is og våt veibane.
OPTIMERT STIVHET
MELLOM SLITEBANEMATERIALET OG MØNSTERET FORBEDRER GREPET
Bridgestone Blizzak Spike 3 har optimert stivheten mellom slitebanematerialet og mønsteret for å forbedre slitestyrken og gi utmerket ytelse over tid.
![](https://res.cloudinary.com/gjerde-byhring/image/upload/d_standard_placeholder.png,f_auto,q_auto/v1702303049/g_DwawqBh8_DwawqBh8_1)
Juridisk merknad
1 Korteste avstand under bremsing på is og beste grep på is i forhold til premium piggdekk. Testene ble utført av TÜV SÜD på forespørsel fra Bridgestone i mars 2022, hos Bridgestone SPG (Sverige) og ARCTIC FALLS (Sverige) for snø- og istester med en VW Golf VII, med dekkstørrelse 205/55 R16. Blizzak Spike 3 sammenlignet med ytelsen til hovedkonkurrentene i samme kategori: CONTINENTAL IceContact 3, MICHELIN X-Ice North 4, NOKIAN Hakkapeliitta 10, GOODYEAR UltraGrip Arctic 2. Rapportnr. [713252341]. BREMSING PÅ IS, resultat: BRIDGESTONE Blizzak Spike 3 (100 %), NOKIAN Hakkapeliitta 10 (89,7 %), MICHELIN X-Ice North 4 (89,1 %), GOODYEAR UltraGrip Arctic 2 (78,4 %), CONTINENTAL IceContact 3 (71,7 %). AKSELERASJON PÅ IS, resultat: BRIDGESTONE Blizzak Spike 3 (100 %), MICHELIN X-Ice North 4 (100 %), NOKIAN Hakkapeliitta 10 (76,7 %), GOODYEAR UltraGrip Arctic 2 (71,6 %), CONTINENTAL IceContact 3 (67,9 %)..
2 +4 % på manøvrering i snø sammenlignet med forgjengeren. Basert på interne tester utført av Bridgestone vi forhold til Noranza 001. Dekkstørrelse 205/55 R16.
3 +16 % forbedring i forhold til forgjengeren. Basert på interne tester utført av Bridgestone i forhold til Noranza 001. Dekkstørrelse 205/55 R16.
4 35 % flere pigger enn Noranza 001. Dekkstørrelse 205/55 R16.