Skip to main content
Til toppen
BS
SOMMERDEKK RACE & SPORT

POTENZA RACE REAR

255/35 R18 POTENZA RACE 94Y REAR
Produktnummer: 2553518PRACE
Lagerbeholdning:
ekskl. mva.


Våtgrep
Rullemotstand
Støynivå
C
D
70 dB

POTENZA RACE er et semi-slick racingdekk med F1-teknologi, for både banekjøring og vanlig vei.  I Juni 2022 vant dekket Auto Bilds test av racingdekk, foran Pirelli Trofeo R og Michelin PS Cup2 Connect.  Eneste dekk som fikk "Vorbildlich" (enestående).  Totalt 13 dimensjoner. Noen dekk er "all position" og noen er kun bakdekk "Rear".

POTENZA RACE

RACING SOMMERDEKK PERSONBIL / SUV/ 4X4 

Slipp løs kraften i bilen din med premium Bridgestone Potenza Race-dekk. Dra nytte av enestående håndtering på tørr bane, den beste bremsingen på tørr asfalt og rask akselerasjon når lysene blir grønne.

  • Beste rundetid 1
  • Beste bremsing på tørt føre 2
  • Enestående levetid 3

Potenza Race testvinner bilde

FINN FLERE DIMENSJONER

 

TEKNISKE EGENSKAPER OG FORDELER

OPTIMALISERT KONTAKTFLATE

FOR Å GARANTERE ENSARTET TRYKKFORDELING OG KONTROLLERBARHET

Du kan ha all verdens kraft, men hvis du ikke kan optimalisere kontaktpunktet med banedekket, sløser du bort energi og taper verdifull tid. Potenza-dekkene våre er designet for å redusere hotspots og optimalisere effektiviteten ved å utjevne trykket over kontaktpunktet.


HYBRID KRONEFORSTERKNING

FOR STABILISERT YTELSE VED MAKSIMALE HASTIGHETER

Alle dekk er designet for bøyning, men hvordan de bøyer seg under ekstreme belastninger – dvs. topphastigheter, enten rett fram eller rundt hjørner – må være en integrert del av designløsningen. Vår hybride kroneforsterkning stabiliserer dekkprofilen ved høye hastigheter.


ASYMMETRISK SLITEBANE OG VEGGVINKLER

FOR Å MAKSIMERE KRAFTEN I SVINGER OG BREMSEPOTENSIALET

Den asymmetriske slitebanen og veggvinklene øker sidestivheten, for å maksimere sidestabiliteten og redusere blokkdeformasjon. For en vedvarende ytelse helt til siste runde.


SPORTY PROFILFORM

FOR Å MAKSIMERE STABILITET OG BREMSEPOTENSIAL

Et dekk må gjøre mange ting, inkludert å overføre kraft og bremse opp. Friksjon er nøkkelen, siden det bare er delene av dekket som er i kontakt med veibanen som kan levere. Med den ekstra bredden og større kontaktflate, optimaliserer Potenza racerdekk bremsing på tørt føre.


HØYRESISTENT SAMMENSETNING

MOT SLITASJE FOR LENGRE TID PÅ BANEN

Gateslicks er designet for å bli presset til det ytterste, men det er ingen grunn til at de ikke skal vare lenge. Derfor er Potenza racerdekk laget med en høyresistent sammensetning som inkluderer forsterket silika og en harpiksblanding, og inkluderer forsterkning i nanoskala for å sikre at du kan få en enestående lang levetid ute på banen.


Juridisk merknad

Tester utført av TÜV SÜD på forespørsel fra Bridgestone i november 2021 og mars 2022 ved anleggene Bridgestone EUPG (Italia) og Nardo (Italia) for tester med Mercedes AMG A45s, med dekkstørrelse 245/35 R19 Potenza Race, sammenlignet med ytelser fra hovedkonkurrenter i samme segment: Goodyear Eagle F1 Supersport R, Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect, Pirelli P Zero Trofeo R. TUV-rapportnr. 713231330. 1  Rundetid på Nardo-kretsen (6115 meter), gjennomsnittlig tid over tre runder i sekunder: Bridgestone (2:35,39), Pirelli (2:37,62), Michelin (2:37,87), Goodyear (2:37,89)

Bremselengde tørt (100 km/t til 0 km/t) ved Bridgestone EUPG, distanse i meter: Bridgestone (32,3), Michelin (32,8), Pirelli (33,2), Goodyear (34,6)

Rangert som nummer to på levetid på Nardo-banen, rangering i %: Goodyear (120 %), Bridgestone (100 %), Pirelli (80 %), Michelin (60 %)

Lenker
Min side